Logo خیریه فردای سبز شریف
گزارش فعالیت‌های خیریه فردای سبز شریف در نیمه اول سال ۱۳۹۹

با شیوع ویروس کرونا از انتهای سال ۹۸، فعالیت‌های خیریه فردای سبز در ابتدای سال ۹۹ تمرکز بیشتری بر رفع نیازمندی‌های خانواده‌های نیازمند یافت و تلاش جدی شد که با مهربانی و همراهی صمیمانه نیکوکاران عزیز، کمکهای هر چه بیشتری به نیازمندان در این شرایط ناگوار صورت پذیرد. به این ترتیب مجموع فعالیت‌های خیریه فردای سبز شریف در شش ماهه ابتدای سال ۹۹ به لحاظ مالی به ارزشی بالغ بر یک میلیارد میلیون تومان رسید، که میزان کلی کمکها در زمینه‌های مختلف فعالیت‌ها، در جدول زیر قابل مشاهده است.


 

حدود 18 میلیون تومان از این کمکها که بخش کوچکی از آنها را تشکیل می‌دهد مربوط به ارزش کالاهایی مانند مواد غذایی، گوشت و مرغ و غیره است که به صورت غیرنقدی به خیریه اهدا شده و تقدیم به نیازمندان گشته است، و باقی آن از محل کمکهای نقدی رسیده به خیریه تامین شده است.

مهمترین بخش کمکهای صورت گرفته در نیمه اول سال 99 مربوط به تهیه ارزاق و توزیع آن بین خانواده‌های نیازمند بوده است که طی آن در ماه مبارک رمضان و ماههای مرداد و شهریور بسته‌های ارزاق و گوشت تهیه و بین 1500 خانواده نیازمند در شهرهای مختلفی از کشور که خانواده‌های نیازمند آنها مورد شناسایی قرار گرفته بودند توزیع شد.

همچنین در ضمن برنامه‌های توزیع ارزاق، 400 بسته اقلام بهداشتی نیز با توجه به شرایط جاری شیوع بیماری تهیه شد و بین همین نیازمندان توزیع گردید. ضمن اینکه در عید غدیر نیز بیش از 1700 پرس غذای نذری تهیه و به خانواده‌های نیازمند اهدا شد، که به این ترتیب بیش از نیم میلیارد تومان از کمکها در نیمه اول سال، مربوط به تهیه آذوقه و اقلام خوراکی و بهداشتی برای خانواده‌های نیازمند بوده است که نیمی از ارزش کل کمکها را شامل می‌شود.

از طرف دیگر با توجه به اینکه شیوع بیماری کرونا تاثیر جدی بر وضعیت اقتصاد عمومی گذاشته و بسیاری از خانواده‌ها در دیگر نیازهای اساسی زندگی خود نیز دچار مشکلات فراوانی شدند، بخش دیگر فعالیت‌های خیریه نیز معطوف به رفع دیگر نیازهای اضطراری خانواده‌های نیازمندی شد که تحقیقات جدی در مورد وضعیت زندگی آنها صورت گرفته و نیازمندی خاص ایشان به دقت بررسی شده و مستحق کمک تشخیص داده شده‌اند. به این ترتیب بیش از 250 میلیون تومان از کمکهای بلاعوض نیز صرف تامین مسکن و نیازهای درمانی و هزینه‌های عمومی زندگی حدود 140 خانواده نیازمند شد.

از سوی دیگر با توجه به همکاری خیریه فردای سبز شریف با بانک قرض الحسنه رسالت، تعدادی از نیازهای ضروری خانواده‌های نیازمندی که امکان تامین آن از طریق اعطای وام وجود داشته و می‌توانستند اقدام به بازپرداخت اقساط نمایند، با اعطای وام قرض‌الحسنه بواسطه بانک رسالت به ایشان پیگیری، و در جهت رفع احتیاج ایشان تلاش شد که منجر به اعطای 173 میلیون تومان وام به 14 خانواده جهت تامین نیازمندی‌های اشتغال ایشان و یا ودیعه خانه و دیگر هزینه‌های زندگی شد.

65 میلیون تومان از وامهای اعطایی در شش ماهه ابتدایی سال 99 از طریق امتیاز وام بانک رسالت صورت گرفته است بدون اینکه از منابع نقدی خیریه برای آنها صرف شود. لذا عزیزانی که قصد مشارکت در امور خیریه به صورت قرض الحسنه را دارند، چنانچه دارای امتیاز وام در بانک رسالت باشند، می‌توانند با انتقال امتیاز خود به حساب بانکی خیریه فردای سبز شریف، ما را در رفع نیازهای این خانواده‌ها یاری نمایند.

 

در پایان باید اشاره نمود که در اواخر شهریورماه و همزمان با آغاز سال تحصیلی برای 400 دانش‌آموز از خانواده‌های نیازمند لوازم‌التحریر و امکانات تحصیل تهیه و به ایشان اهدا شد. اما با استمرار شیوع بیماری کرونا و با توجه به اینکه آموزش در مدارس کشور به صورت مجازی و عمدتا از طریق اپلیکیشن شاد شده است، در نیمه دوم سال، کار شناسایی دانش‌آموزانی که به دلیل مشکلات مالی و عدم دسترسی به تجهیزات مناسب از تحصیل و آموزش مجازی عقب افتاده‌اند را به طور جدی در دستور کار خیریه قرار دادیم، تا بتوانیم با تهیه دستگاه مناسب که بتوان در اختیار ایشان گذاشت، تعدادی از این نوگلان عزیز را به مسیر عادی آموزش و پرورش در سال جاری بازگردانیم

و در این راه یاری گرم شما را نیازمند هستیم.

به امید فردای سبز