Logo خیریه فردای سبز شریف
گزارش فعالیت‌های 6 ماهه اول سال ۱۴۰۰

مجموع فعالیت‌های خیریه فردای سبز شریف در نیمه اول سال ۱۴۰۰ به لحاظ مالی به ارزشی بالغ بر ۱ میلیارد و ۲18 میلیون تومان در چند بخش انجام گرفت:

  • برنامه‌های اطعام و اهدای ارزاق
  • تامین مسکن
  • وام قرض ­الحسنه
  • رسیدگی به نیازمندی‌های مختلف خانواده‌های محروم از قبیل درمان، پرداخت بدهی، اشتغال، تحصیل، جهیزیه، امکانات خانه و هزینه ­های عمومی زندگی

هزینه­ های انجام شده از مبلغ کل ۱ میلیارد و 218 میلیون تومان بر حسب درصد نوع هزینه

در ادامه جزئیات و ارزش مالی این فعالیت­ ها آورده شده است:

 

اطعام و اهدای ارزاق:

در مجموع مبلغ 567 میلیون تومان در نیمه اول امسال بابت تامین بسته­ های ارزاق، گوشت، مرغ و اطعام نیازمندان هزینه شد.

که جزئیات شهرها و تعداد خانوارها در هر شهر به همراه برنامه اطعام عید غدیر در جدول زیر آورده شده است:

در ماه رمضان برنامه اهدای ارزاق با عنوان #ارزاق_ماه_مبارک_رمضان، در ابتدا برای 210 خانواده نیازمند تعریف شد که شکر خدا با استقبال خیرین گرامی و افزایش تعداد خانواده های معرفی شده و شناسایی ها به 512 خانواده افزایش یافت:

تهران: کار اهدای ارزاق ماه مبارک با همراهی خانواده های اعضای طرح شهید احمدی روشن (بنیاد نخبگان)

در برنامه­ ی #ارزاق_ماه_مبارک_رمضان، برخی اعضای طرح شهید احمدی روشن بنیاد نخبگان به همراه خانواده های خود با حضور در محل دانشگاه شریف بسته های تهیه شده را بدست خانواده های نیازمند رساندند. این بسته های با همکاری دانشجویان دانشگاه شریف بسته بندی شده بود.

همچنین در کنار بسته های اهدایی در تهران و حومه، در شهرهای شوش، تربت حیدریه، یزد، قم و همدان نیز بسته های ارزاق با همکاری دوستانی که در منطقه حضور دارند، تهیه شده و به دست نیازمندان رسید:

شوش: کار بسته بندی و اهدای ارزاق به 79 خانواده دارای معلول

تربت حیدریه: اهدای ارزاق به 100 خانواده نیازمند

یزد: بسته بندی و اهدای ارزاق به 65 خانواده نیازمند توسط دانشجویان

 

 

 

 

 

قم: اهدای ارزاق ۵۴ خانواده نیازمند

همدان: اهدای ارزاق ۱۰ خانواده در همدان

همچنین در ایام عید قربان و غدیر 579 بسته ارزاق به ارزش 265 میلیون تومان برای خانواده های نیازمند در تهران، قم، همدان، اصفهان و یزد تهیه گردید. که تصاویر مربوط به بسته ­بندی و اهدای آن در شهرهای مختلف در ذیل این متن آورده شده است:

تهران:

قم:

همدان:

یزد:

از امام صادق علیه السلام نقل است که: این (روز عید غدیر) روز اطعام دادن و نیکی کردن با برادران مومن است (زاد المعاد ص206).

به این مناسبت 1100 پرس غذا به مبلغ 32 میلیون تومان به مناسبت عید غدیر در حاشیه تهران، قم، همدان، و گیلان به نیازمندان توزیع گردید:

 

 

 

 

 

 

 

تصاویری از برنامه اطعام عید غدیر سال 1400

 

تامین مسکن:

با توجه به بالا رفتن هزینه­ های رهن و اجاره­ی منزل در کشور به تبع آن قشرهای آسیب­ دیده و کم برخوردار در این زمینه دچار مشکلات جدی شده­اند. در نتیجه با بررسی تعداد زیادی از پرونده­های مربوط به این بخش از نیاز خانواده­ها، طی 34 مورد کمک به خانواده‌های نیازمند شناسایی شده جهت پرداخت اجاره ماهانه یا تامین ودیعه و یا تعمیر خانه به مبلغ 221 میلیون تومان، صورت گرفت:

  • 188 میلیون تومان بابت ودیعه ی مسکن 20 خانواده نیازمند
  • 6 میلیون تومان بابت اجاره ماهانه 10 خانواده نیازمند
  • 27 میلیون تومان جهت تعمیر و نوسازی خانه یک خانواده نیازمند در یکی از روستاهای شهرستان قروه

 

 

تعمیر و نوسازی خانه یک خانواده نیازمند در یکی از روستاهای شهرستان قروه: مادر ۴۸ ساله و پسر سرباز ۲۰ ساله

 

وام قرض ­الحسنه:

از سوی دیگر با توجه به همکاری خیریه فردای سبز شریف با بانک قرض الحسنه رسالت، تعدادی از نیازهای ضروری خانواده‌های نیازمندی که امکان تامین آن از طریق اعطای وام وجود داشته و می‌توانستند اقدام به بازپرداخت اقساط نمایند، با اعطای وام قرض‌الحسنه بواسطه بانک رسالت به ایشان پیگیری، و در جهت رفع احتیاج ایشان تلاش شد که منجر به اعطای 130 میلیون تومان وام  به 5 خانواده نیازمند جهت تامین ودیعه مسکن، هزینه‌های درمان و خودروی کار گردید.

عزیزانی که قصد مشارکت در امور خیریه به صورت قرض الحسنه را دارند، چنانچه دارای امتیاز وام در بانک رسالت باشند، می‌توانند با انتقال امتیاز خود به حساب بانکی خیریه فردای سبز شریف، ما را در رفع نیازهای تعداد بیشتری از این خانواده‌ها یاری نمایند.

 

رسیدگی به نیازمندی‌های مختلف خانواده:

  • 42 میلیون تومان جهت تهیه 1 جهیزیه عروس و امکانات خانه برای 9 خانواده تامین شد که صرف خرید اقلامی مانند یخچال، فرش، بخاری، اجاق گاز، لوازم آشپزخانه و کولر گردید.
  • 77 میلیون تومان جهت درمان 18 بیمار نیازمند تامین گردید که صرف اموری مانند تهیه تهیه سمعک، هزینه­ ی ترخیص از بیمارستان  شد.
  • 142 میلیون تومان صرف کمک نقدی برای هزینه‌های عمومی زندگی به 112 خانواده نیازمند شد که در زمان های مختلف طی 259 مورد پرداخت به ایشان تقدیم گشت.

27 میلیون تومان جهت پرداخت بدهی پرداخت بدهی‌های عقب‌افتاده 3 خانواده نیازمند که طلبکاران از ایشان مطالبه می‌کردند.

هزینه­ های اجرایی، فرهنگی و تبلیغی:            

در سال گذشته با همت هیئت امنای فردای سبز و افراد آشنا و فعالین حال و سابق فردای سبز که ارتباط نزدیکی با گروه دارند، تمام هزینه‌های اجرایی فردای سبز با کمک خاص حامیان نزدیک به فردای سبز تامین شد و صرفا کمکهایی که توسط این افراد جهت مصرف آزادانه یا صرفا جهت مصرف در امور اجرایی به فردای سبز اهدا شده بود برای این موارد صرف شد و هیچ بخشی از کمکهای خیریه‌ای که توسط نیکوکاران عزیز جهت نیازمندان اهدا شده بود در این موارد هزینه نشد. امید آن می‌رود که با کمک بیشتر حامیان عزیز جهت تامین هزینه‌های اجرایی فردای سبز، همچنان بتوان تمام این هزینه‌ها را از همین محل تامین نمود و نیازی به استفاده از بخشی از ده درصد از کمکهای خیریه‌ای جهت این امور نباشد.

در جدول زیر شرح مختصری از این هزینه ­های صورت گرفته در 6 ماهه­ی سال 1400 آورده شده است: