Logo خیریه فردای سبز شریف
گزارش مالی فعالیت‌های خیریه در سال 1401

بسم الله الرحمن الرحیم

خیریه فردای سبز شریف

تا توانی به جهان خدمت هم نوعان کن

به دمی یا دِرَمی یا قلمی یا قدمی

 

در گزارش  پیش رو، عملکرد خیریه فردای سبز شریف در سال 1401 خدمتتان ارائه می گردد:

 

 

خیر ماندگار

تجهیز بیمارستان الشتر و مرکز طبی کودکان به مبلغ 1،401،000،000 تومان

 

الف: تجهیز بیمارستان الشتر به مبلغ 922،000،000 تومان

این بیمارستان در شهرستان‌ الشتر استان لرستان واقع شده است. این شهرستان دارای جمعیت حدود 75 هزار نفر می‌باشد. الشتر دارای تنها یک بیمارستان دولتی است

متاسفانه به علت این کمبودها، بسیاری از نوزادان و کودکان این شهرستان حتی برای موارد بسیار جزئی نظیر درمان زردی و ... به ناچار باید به مرکز استان (با فاصله حدود 45 کیلومتری) و در مواردی به استان‌های همجوار مراجعه کنند که متحمل رنج های متعددی می‌شوند.با بررسی های انجام شده توسط فردای سبز شریف تصمیم گرفتیم که در بخش تجهیزاتی، تعدادی از اقلام ضروری مورد نیاز بخش اطفال بیمارستان امام خمینی الشتر  تهیه گردد.

 

 

 به لطف الهی و همت خیرین عزیز، تخت بیمار، دستگاه قلب و دیگر تجهیزاتی که در بخش کودکان بیمارستان الشتر کمبود آنها وجود داشته و نیاز جدی به تامین آنها احساس می‌شد، تهیه گردید.

لینک گزارش خبرگزاری صدا و سیما از تجهیز بخش اطفال بیمارستان سلسله(الشتر):

https://www.iribnews.ir/00G2u3

 

ب: تجهیز اتاق تمیز برای درمان کودکان نیازمند پیوند مرکز طبی کودکان به مبلغ 479،000،000 تومان

 

معرفی آزمایشگاه اتاق تمیز سلول درمانی:

با همت خیرین انجمن خیریه یاری به درمان‌های سلولی امید، یک اتاق تمیز (clean room) جهت فرآوری محصولات درمان‌های مبتنی بر سلول در سال ۱۳۹۷ فراهم گردید. در حال حاضر کارآزمایی‌های بالینی متعددی با امکانات این اتاق تمیز جهت فرآوری ژل پلاکتی، سلول‌های بنیادی مزانشیمی و سلول‌های ایمنی از جمله NK cell انجام شده و در حال انجام است. 

این مرکز جهت انجام امور مربوط به ژن درمانی نیاز به ساخت یک اتاق تمیز دیگر داشت و اتاق تمیز قبلی امکان استفاده همزمان جهت سلول درمانی و ژن درمانی را نداشت و انجام ژن درمانی در آن باعث اختلال و آلودگی محیط سلول درمانی می شد. همچنین این اتاق تمیز جدید شرایط را برای استفاده از ژن درمانی و روشهای جدید درمان بیماری‌های صعب العلاج فراهم می کند. 

یکی از مواهب الهی به خیریه فردای سبز توفیق در تهیه دو دستگاه آزمایشی برای آزمایشگاه اتاق تمییز بخش پیوند سلولهای بنیادی مرکز طبی کودکان تهران در سال 1401 بوده است.

 دایره‌های کوچک، روشنی‌های بزرگ!
سانتریفیوژ تهیه شده جهت استفاده در فرآیندهای مورد نیاز برای درمان کودکان نیازمند به پیوند سلول‌های بنیادی کاربرد دارد.

درمان بیماری‌های صعب‌العلاج با پیوند سلول‌های بنیادی، آخرین امید کودکان مبتلا به این بیماری‌ها برای بازگشت به زندگی است.

سلول‌های بنیادی دایره‌های کوچکی هستند که روشنی‌های بزرگ را به این کودکان هدیه می‌دهند.

 

تامین مسکن به مبلغ 742،000،000 تومان

خیریه فردای سبز شریف به توفیق الهی در این سال موفق به تامین رهن خانه 27 خانواده به مبلغ 292 میلیون تومان و بازسازی خانه در حال تخریب یک خانواده به مبلغ 25 میلیون تومان و کمک در ایزوگام خانه سیل زدگان کنارک به مبلغ 8 میلیون تومان و پرداخت حدود 100 مورد اجاره خانه نیازمندان گردید.

 

ارزاق و گوشت به مبلغ 958،000،000 تومان

الف: آذوقه و ارزاق به مبلغ 653،000،000 تومان

از دیگر موفقیت های خیریه فردای سبز شریف تهیه برنج و روغن و حبوبات و دیگر اقلام خوراکی و مقداری اقلام بهداشتی و توزیع بیش از 2400 بسته ارزاق در 6 دوره برنامه اهدای ارزاق در طول سال بوده است.

 

ب: گوشت، مرغ و قربانی به مبلغ 305،000،000 تومان

قربانی گوسفند و خرید گوشت و مرغ و توزیع بین بیش از 1500 خانواده نیازمند در برنامه‌های توزیع ارزاق و در عید سعید قربان و ایام آغازین ماهها از جمله امور مهم بود که خادمان شما در خیریه فردای سبز در ظول سال موفق به انجام آن گردیدند.

 

 

اعطای وام قرض الحسنه به مبلغ 570،000،000 تومان

وَعَنْ عَبْدِاللّهِ بْنِ مَسْعُودٍ رَضِىَ اللّه عَنْهُ اَنَّ النَّبِىَّ صلي الله عليه و آله قالَ:

مـا مِـنْ مُسْـلِمٍ يُقْرِضُ مُسْلِما قَرْضا مَرَّةً اِلاَّ كانَ كَصَدَقَتِها مَرَّتَيْنِ.

[ التّرغيب و التّرهيب، ج 2، ص 41 .]

عبدالله بن مسعود از پيامبر صلي الله عليه و آله نقل كرده كه فرمود: هر مسلمانى مالى را يكبار قرض دهد، مثل اين است كه همان مال را دوبار صدقه داده است.

در سال 1401 در مجموع 570 میلیون تومان وام قرض الحسنه برای خانواده‌ها تامین شده است که 466 میلیون تومان از آن از طریق تامین امتیاز وام بانک قرض الحسنه رسالت، و دریافت وام توسط خانواده‌ها از خود بانک بوده و منابع نقدی خیریه صرف آنها نشده است و مابقی مبالغ به صورت قرض الخسنه توسط خیرین محترم تأمین شده است که با این روش هم کار خیر انجام شده و هم این مبالغ بعد برگشت توسط نیازمندان عزیز، دوباره به نیازمندان دیگر جهت رفع نیازهای ضروری وام داده خواهد شد.

 

 

ترنم وصل : اردوی زیارتی امام رضا علیه السلام با حضور خانواده های نیازمند و دانشجویان فعال خیریه به مبلغ 506،000،000 تومان

از حضرت جواد عليه السلام روايت شده كه فرمودند: «من از جانب خداوند متعال ضمانت بهشت مى كنم براى كسى كه قبر پدرم را در طوس زيارت كند در حالى كه به حق آن حضرت معرفت داشته باشد» 

بحارالانوار، ج 99، ص 37، ح 26

 

الف: اردوی زیارتی امام رضا علیه السلام به مبلغ 306،000،000 تومان توسط دانشجویان فعال خیریه

اردوی ترنم وصل که از 16 تا 20 اسفندماه مصادف با نیمه شعبان برای 60 خانواده نیازمند شامل 201 نفر که 71 نفر از آنها زیر 12 سال، 49 نفر 12 تا 18 سال و ما بقی بالای 18 سال بودند،  جهت زیارت امام هشتم در مشهد مقدس برگزار شد. 

به هوای حرمش می‌گذرد ایامم، کوه دردم که کند نام رضا آرامم...

 

این افراد از اعضای خانواده‌های نیازمند تحت پوشش خیریه فردای سبز بودند که اکثرا سابقه زیارت امام رئوف حضرت علی بن موسی رضا علیه السلام را نداشته و یا مدت هاست به زیارت مشرف نشده‌اند.

این اردوی زیارتی از تاریخ 16 الی 20 اسفندماه مصادف با ایام نیمه‌ی شعبان با عنوان #ترنم_وصل برگزار گردید.

در کنار زیارت های دسته جمعی، مولودی و برنامه های عبادی، برنامه های جانبی زیر نیز خصوصا برای کودکان در نظر گرفته شده بود:

بازدید کودکان 12 تا 18 سال از پارک ژوراسیک

حضور کودکان زیر 12 سال در شهربازی

اکران فیلم در سینما

بازدید موزه رضوی

جشن نیمه شعبان

برنامه نقاشی برای کودکان

 

ب: فعالیت های فرهنگی و دانشجویی به مبلغ 200،000،000 تومان

یکی از فعالیت های فرهنگی دانشجویی خیریه فردای سبز اردوی مشهد مقدس بوده است که مبلغ 200 میلیون تومان جهت اردوی برای  140 نفر از فعالان خیریه به همراه خانواده‌های نیازمند و پذیرایی و امور جاری فعالیت‌های دانشجویی عزیزان هزینه گردید.

نکته:

حدود 90 میلیون از این مبلغ توسط دانشجویان حاضر در اردو و مابقی توسط خیرین عزیز تامین شده است.

 

 

جهیزیه و هزینه های عمومی زندگی به مبلغ  644،000،000 تومان

گفتم:هوای میکده غم میبرد ز دل

گفتا:خوش آن کسان که دلی شادمان کنند

 

الف: هزینه های عمومی زندگی 355،000،000 تومان

خدا را شاکریم که در سال 1401 توفیق یافتیم در بیش از 470 مورد کمک به 150 خانواده‌های نیازمند بابت رفع نیازهای مختلف زندگی و معیشت ایشان انجام وظیفه کنیم.

ب: جهیزیه و امکانات منزل به مبلغ 208،000،000 تومان

یکی از فعالیت های خیریه فردای سبز شریف تهیه لوازم خانه و زندگی برای 3 عروس و داماد و 16 خانواده دیگر و نیز کمک برای نصب فرستنده تلویزیون روستای سیل زده در سیستان در این سال بوده است.

ج: سایر هزینه ها به مبلغ 81،000،000 تومان

تهیه نان و غذا به تعداد حدود 4000 پرس و توزیع در عید غدیر و دیگر ایام سال بین نیازمندان و حاشیه‌نشیان، اشتغالزایی وپرداخت بدهی نیازمندان

 

 

 

 

 

 

اردوی جهادی تکمیل مدرسه روستای کاستان به مبلغ 157،000،000 تومان

یکی دیگر از فعالیت های خیریه فردای سبز شریف در سال 1401 محوطه سازی و دیوارکشی مدرسه متوسطه اول روستای کاستان در خراسان شمالی بوده است.

پروژه در روستای کاستان با جمعیت 803 نفر (232 خانوار ) بر اساس سرشماری سال 95 واقع در استان خراسان شمالی، شهرستان مانه و سملقان، انجام شده است.

محوطه سازی این مدرسه انجام نشده بود و محیط سنگلاخ و تپه‌ای داشت که در زمان استراحت و رفت و آمد تهدیدی برای دانش‌آموزان بود..

 نبود دیوار خارجی اطراف مدرسه با وجود پرتگاهی 3 متری که در یکی از اضلاع مدرسه وجود داشت و همچنین عدم امکان کنترل دانش‌آموزان در این شرایط، خطر دیگری بودکه این مدرسه و افراد درون آن را تهدید می‌کرد.

110،000،000 تومان از مبلغ ذکر شده مربوط به هزینه های مصالح و 

47،000،000 تومان هزینه‌های مربوط به اعزام دانشجویان و فعالیت‌های جهادی انجام شده در روستای کاستان می باشد.

 

درمان بیماران نیازمند به مبلغ 134،000،000 میلیون تومان

نیکی کن ای پسر تو، که نیکی به روزگار
سوی تو بازگردد، اگر در چه(چاه) افکنی

ما افتخار داریم که با مشارکت شما عزیزان موفق به پرداخت هزینه درمان 39 بیمار نیازمند طی 68 مورد پرداخت در طول سال گردیدیم .

 

 

هزینه های مربوط به تحصیل دانش آموزان نیازمند به مبلغ 120،000،000 تومان 

الف: تحصیل دانش آموزان نیازمند به مبلغ 70،000،000 تومان

خیریه فردای سبز شریف  توفیق پیدا کرد که در این سال به نیابت شما خیرین عزیز هزینه تحصیل و  لوازم التحریر برای حدود 200 دانش‌آموز نیازمند را تامین نماید

ب: کفش و لباس مدرسه به مبلغ 50،000،000 تومان

همچنین در ادامه انجام امور خیر و خداپسندانه موفق به تهیه کفش و لباس برای بیش از 200 نفر از فرزندان خانواده‌های نیازمند گردیدیم.

 

 

امور اداری،اجرایی و رسانه 469،000،000 تومان 

در  ظول سال 1401 خیریه فردای سبز شریف جهت اجاره دفتر بیرون دانشگاه 66 میلیون تومان، جهت دستمزد به شاغلین حرفه‌ای خیریه و بیمه ایشان 257 میلیون تومان، برای هزینه‌های تبلیغاتی 17 میلیون تومان صرف کرده است و مابقی بابت دیگر هزینه‌های اداری و جاری خیریه بوده است. نکته قابل توجه این مسئله  در این مطلب است که همه این هزینه‌ها از محل کمکهای حامیان امور اجرایی خیریه تامین شده است و از محل ده درصد مبالغ جمع آوری شده اعلامی در رسانه های خیریه، هیچ مبلغی برای امور اجرایی استفاده نشده است.

 

خداوند از تمام خیرین عزیز وفعالین خیریه و.... قبول بفرماید.

به امید دیدار شما عزیزان در دیگر فعالیت های سبز