Logo خیریه فردای سبز شریف
تجهیز بخش اطفال بیمارستان امام خمینی (ره) الشتر

این بیمارستان در شهرستان‌ الشتر استان لرستان واقع شده است. این شهرستان دارای جمعیت حدود 75 هزار نفر می‌باشد. الشتر دارای تنها یک بیمارستان دولتی است که بخش اطفال آن در زمینه ساختمانی و تجهیزات مشکلاتی دارد، و در نظر داریم عمده این مسائل در بخش تجهیزات را به لطف الهی بر طرف کنیم.

لازم به ذکر است در شهرستان الشتر براساس آمار سال 1399 حدود 1140 مورد تولد به ثبت رسیده است که بیانگر این است که به طور متوسط در هر روز حدود 3 نوزاد در این شهرستان متولد شده است و تعداد کودکان کمتر از 5 سال در این شهرستان حدود 7000 نفر است و در حالیکه تعداد کل تخت‌های بخش نوزادان و کودکان تنها بیمارستان شهرستان الشتر 15 تخت (با ضریب اشغال بالای 95 درصد، به عبارتی تقریبا در همه روزها ظرفیت تکمیل است) می‌باشد که دارای محدودیت‌ها و کمبودهایی متعددی در بخش ساختمانی و تجهیزاتی است.

متاسفانه به علت این کمبودها، بسیاری از نوزادان و کودکان این شهرستان حتی برای موارد بسیار جزئی نظیر درمان زردی و ... به ناچار باید به مرکز استان (با فاصله حدود 45 کیلومتری) و در مواردی به استان‌های همجوار مراجعه کنند که متحمل رنج های متعددی می‌شوند.

با بررسی های انجام شده توسط فردای سبز شریف تصمیم گرفتیم که در بخش تجهیزاتی، تعدادی از اقلام ضروری مورد نیاز بخش اطفال بیمارستان امام خمینی الشتر به شرح جدول زیر تهیه گردد.

انتظار می رود با تامین این تجهیزات، خدمات درمانی به مراتب بهتری به کودکان این شهرستان ارائه شود و مسائلی که خانواده های این کودکان با آن روبرو هستند تا حد زیادی مرتفع گردد.

دستگاه های مورد نیاز این مرکز بر حسب اولویت در جدول زیر آورده شده است که هزینه آن چیزی بالغ بر 960 میلیون تومان می باشد:

اولویت نام دستگاه تعداد مورد نیاز
1 دستگاه ABG 1
  لوازم مصرفی دستگاه ABG مصرف یک ماه
2 دستگاه وارمر و انکوباتور نوزاد و فتوتراپ هر کدام 2 عدد
4 دستگاه رگیاب Vns6 1
5 پمپ سرم و نبولایزر هر کدام 2 عدد
6 تخت اطفال مکانیکی 9
7 ست لارنگسکوپی اطفال  2
9 پالس اکسیمتر روتختی اطفال با پروب نوزاد 2
10 دستگاه ECG (الترو کاردیو گراف) اطفال 1
10 دستگاه مانیتور پرتابل قلب مدل ARAD و پایه متحرک 2
11 اقلام ریز (یخور گرم و سرد، اتوسکوپ، فشارسنج اطفال با گوشی) 1